Subject: FW: FW: 11247 km 0,41 Aasamäe tn
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 23 Jul 2024 09:21:05 +0300

Tere.

Palun  mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Märt Riiner <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 23, 2024 9:13 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: 11247 km 0,41 Aasamäe tn

Tere!

Saadan küsitud dokumendi.

Lugupidamisega

Märt Riiner

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 22. 
juuli 2024 kell 08:04:

Tere.

Tänan, joonis sobib.

Palun Teil koondada eksperthinnang ja joonis ühte digikonteinerisse ning 
digiallkirjastada. Siis on olemas dokumentatsioon, mille alusel saan 
vormistada ristumiskoha ehitamise lepingu muudatuse.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Märt Riiner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 15, 2024 12:03 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: 11247 km 0,41 Aasamäe tn

Tere!

Saadame joonise.

Lugupidamisega

Märt Riiner

R, 12. juuli 2024, 17:05 Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > kirjutas:

Tere.

Lepingu muutmiseks oleks vajalik esitada vähemalt skemaatiline joonis nt 
Maa-ameti kaardil, kus muudatus on fikseeritud tuginedes eksperdi 
arvamusele.  Võib ka teha näiteks projektist väljavõtte ja paint`iga teha 
kraavile ristid peale.

Parim oleks muidugi korrektne projekti muudatus tehtuna projekti koostanud 
teedeinseneri poolt (vastavalt Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded §11 
Tee ehitusprojekti muutmine).

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Märt Riiner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 12, 2024 10:15 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: FW: 11403 km 0,11 ja 11247 km 0,41 Aasamäe tn

Tere!

Kahjuks ei ole võimalik meil projektimuudatust teha, kuna projekti koostanud 
projekteerija pole suuteline seda tegema ja keegi teine ei saa ka tema eest 
seda teha.

Kui me oleksime saanud projekteerijaga teha projektimuudatuse, siis me 
oleksime kohe sellest alustanud. Selle murega, et projekteerija ei ole 
suuteline teostama projektimuudatust, pöördusime ka Transpordiameti poole ja 
vesteldes Marek Linnuga saime juhiseid, et kui teeme ekspertiisi, siis saab 
Transpordiamet teha lepingumuudatuse ilma projektimuudatuseta. Vastasel 
juhul me ei oleks üldse hakanud tegema ekspertiisi.

Seega palume saata lepingumuudatus ilma projektimuudatuseta.

Lugupidamisega

Märt Riiner

Eesti Ühistumajad OÜ

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 8. juuli 
2024 kell 13:33:

Tere.

Tänan. Eksperthinnang on OK.

Nüüd tuleb teha:

-  projekti muudatus (jätta kraav ära)

-  lepingu muudatus (lisame lepingule muudetud projekti)

Peale seda, kui  dokumentatsioon on korras, saab TRAM esindaja objekti vastu 
võtta.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Märt Riiner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 9:38 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: 11403 km 0,11 ja 11247 km 0,41 Aasamäe tn

Tere!

Siin on eksperdi allkirjadega dokument.

Märt Riiner

Kontakt Märt Riiner (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) kirjutas 
kuupäeval R, 5. juuli 2024 kell 18:00:

Tere!

Saadan õige joonise ka.

Lugupidamisega

Märt Riiner

Kontakt Märt Riiner (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) kirjutas 
kuupäeval R, 5. juuli 2024 kell 15:00:

Tere!

Saadan ühe geoaluse joonise. Seal on kõrgusenäidud peal.

Ehk saate selle pealt vajaliku info?

Allkirjastatud ekspertarvamused saan nädalavahetusel ära saata.

Lugupidamisega

Märt Riiner

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval R, 5. juuli 
2024 kell 13:52:

Tere.

Tänan.

Palun esitage eksperthinnangu kõik materjalid koondatuna digikonteinerisse 
ning eksperdi poolt digiallkirjastatuna.

P.S. Teostusjoonisest ei ole antud juhul abi, sest see ei anna infot 
kõrguslikust lahendusest, joonisel puuduvad kõrgusarvud.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Märt Riiner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 5, 2024 11:12 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: 11403 km 0,11 ja 11247 km 0,41 Aasamäe tn

Tere!

Saadame vastused küsimustele.

1. Eksperdi poolt saadetud vastused on manuses.

2. Teostusjoonis on manuses.

Lugupidamisega

Märt Riiner

Eesti Ühistumajad OÜ

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 26. 
juuni 2024 kell 08:34:

Tere.

Tänan ekspertarvamuse eest.

Eksperthinnang toob välja jalgtee katte põikkalde suuna (haljasribast 
eemale), kuid ei käsitle jalgtee muldkehaga kaasnevat mõju riigitee muldkeha 
niiskusrežiimile ja katendi püsivusele.

Palume ekspertarvamust täiendada insener-tehnilistele põhjendustele tugineva 
analüüsiga. Täiendavat hindamist vajavad järgmised teemad:

*	kas jalgtee muldkeha rajamine mõjutab negatiivselt ja takistab sademevete 
ärajuhtimist riigitee muldkehast ja sellega piirnevast haljasribast
*	kas sõidu- ja jalgtee vahele välja ehitatud haljasriba vertikaalplaneering 
moodustab sulglohke, mis võivad halvendada riigitee niiskusrežiimi ja 
tekitada kandevõime kaotust. Kas on vaja rakendada täiendavaid meetmeid 
sademevete ärajuhtimiseks haljasribast.
*	kas sõidu- ja jalgtee vaheline haljasriba laius on piisav sademevete 
immutamiseks
*	palume täiendavat kinnitust (näiteks fotod), et alal ei esinenud liigvett 
ka suurvete perioodil.

Samuti palun saatke meile välja ehitatud lahenduse teostusjoonis koos 
kõrgusarvudega, võimalusel vertikaalidega.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Märt Riiner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 3, 2024 12:39 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: FW: Ääsmäe ristumiskohtade ehitamine

Tere!

Edastame ekspertarvamuse Ääsmäe ristumiskohtade ristumiskohtade 11403 km 
0,11 ja 11247 km 0,41 Aasmäe tn ehitustööde kohta. Praeguse eksepertarvamuse 
seisukoha kohaselt ei ole vajalik kraavide rajamine ja seetõttu teeme 
ettepaneku kraave mitte rajada. Palume teha vastava muudatuse.

Väljavõte ekspertarvamusest:

Eeltoodust lähtuvalt kraavi mitte rajamine ei halvenda riigitee ja 
kergliiklustee konstruktsiooni kihte ja pinnavete ärajuhtimise veerežiimi.

Lugupidamisega

Märt Riiner

Eesti Ühistumajad OÜ

---------- Forwarded message ---------
From: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Fri, 17. May 2024 at 09:39
Subject: RE: FW: Ääsmäe
To: Eurokaev Eurokaev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere, me ei võtaks ristmikku vastu ega kooskõlastaks KOV lubasid kirjeldatud 
olukorras. Hetkel tundub kõige kindlam leida ikkagi teedeinsener. Ma ise 
võtan tänase päeva paraku vabaks, et saada tagasi mõned pühapäevased 
töö-õhtud. Palun küsige Merike Joonsaarelt nõu teedeinseneride ja võimalike 
lahenduste kohta.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

From: Eurokaev Eurokaev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 14, 2024 12:02 PM
To: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: FW: Ääsmäe

Tere,  saatsin sama kirja ka Klotoid oú meestele aga pole vastust veel 
saanud.

Ega valla esindaja kirjast pole ainukesena kasu. Vòibolla saab selle najal 
teha muudatuse ja hoiaks aega-vahendeid kokku.

Arendaja surub et tehke kraavid àra ja asi tema jaoks korras et tal ei ole 
vòimalik oodata. Aga siis teisele poole teed jààks kraavi pòhja-vòi ligidale 
kaabel vaat et nàhtavale.

Kas sellisel juhul vòtab transpordiamet selle vastu? Mind sunnitakse 
kiiresti kraavi tegema et sellel nàdalal asi korras oleks. Kui meie 
kooskòlastatud  projektis on kraav ja hiljem sinna planeeritud- paigaldatu 
elektriliin siis mis meie kohustus oleks.

Ma ei teagi mis tegema peaks.

Vabandan et muudkui túlitan aga arendaja hádas múúdud majade kasutusloaga. 
Lepingutes neil trahvid.

Lugupidamisega

Roland Lääne

---------- Forwarded message ---------
From: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Mon, 29. Apr 2024 at 14:06
Subject: FW: Ääsmäe
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Ääsmäel  Aasamäe tänava ristmikust paralleelselt Ääsmäe-Hageri teega kuni 
Kasesalu tee ringristminuni ei ole viimase 2 aasta jooksul tekkinud 
teadaolevalt liigvett autotee ja kõnnitee alal,

mis oleks tekitanud probleeme riigitee või jalgrattatee muldkehandile või 
katte säilivusele.

Lugupidamisega

Indrek Brandmeister

teedespetsialist

TEL  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.sauevald.ee> www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Eurokaev Eurokaev < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 29, 2024 1:38 PM
To: Indrek Brandmeister < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Fwd: Ääsmäe

Tere, ega pole jòudnud tegeleda.

Lugupidamisega

Roland Lääne

From: Eurokaev Eurokaev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Mon, 22. Apr 2024 at 18:54
Subject: Ääsmäe
To: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere, palume Saue vallalt infot kas  Ääsmäel  Aasamäe tänava ristmikust 
paralleelselt Hageri teega kuni Kasesalu teeni  on 2 aasta jooksul tekkinud 
teadaolevalt  liigvett autotee ja kõnnitee alal.

Kõnnitee aluse tegemise ajal sai teeküna täidetud rohkem kui 500mm( osati ka 
rohkem) liivaga, laiusega tsirka 3,5 m ja tõstetud kõnniteed.

Tee projektis oli autotee ja kõnnitee vahele projekteeritud kraav-teetruup 
aga polnud kraavil edasivoolu. Truubi me ka paigaldasime aga sulgesime 
mõlemad otsad. Ka truubi teises otsa vahetusse lähedusse oli Elektrilevil 
paigutatud maakaabel mistõttu ei saanud sinna rajada kraavi..

Ka kõnniteel liikujate ohutuse mõttes ei ole mõistlik tekitada sügav kraav 
tee vahetusse lähedusse. Kraav täidaks siis veehoidla funktsiooni kuna 
edasivool puudub.

Jätsime tegemata sellel põhjusel kraavi. Kuna täitsime pinnast suuremas 
mahus liiva-killustikuga siis sellest tekkis juurde drenaazivat kihti. Kahe 
aasta jooksul on see lahendus toiminud ja liigveega pole olnud probleeme.

Palun Saue vallalt kinnitust kas on olnud sellel alal liigveega olnud 
probleeme.

-- 

Lugupidamisega

Roland Lääne